GOSPODARKA BIZNES NOWE TECHNOLOGIE KOMENTATOR EUROPA-NIEMCY-POLSKA
logo
reklama
reklama
reklama

Dobre produkty, słaby marketing. Niemcy o polskiej żywności

/10.10.2013/ Niemiecki rynek rolno-spożywczy jest wyceniany na ok. 170 mld euro. Wejście do sieci handlowych nie jest łatwe. Wielu producentom z Polski to już się udało, ale gros polskich artykułów spożywczych sprzedawanych jest pod inną marką.

Na największych międzynarodowych targach spożywczych na świecie "Anuga" w Kolonii prezentowało się w tym roku 165 firm z Polski. Promocja polskich specjalności żywnościowych odbywało się pod hasłami: „Polska smakuje”, „Jakość, smak, tradycja” i „Poznaj dobrą żywność” i miało na celu zwiększenie jej rozpoznawalności wśród konsumentów w Niemczech. Jednak to trudne zadanie.

reklama










Wielomiliardowe obroty

Wartość eksportu artykułów rolno-spożywczych z Polski do Niemiec wyniosła w 2012 roku 3,9 mld euro: 16 proc. (pod względem wartości) stanowią przetworzone i zakonserwowane ryby, głównie łosoś, 8 proc. ziarna zbóż, 7 proc. mięso drobiowe i przetwory oraz grzyby, ok. 6 proc. przetwory z mąki. Na rynek niemiecki sprzedaje się też soki owocowe (głównie jabłkowy), wyroby cukiernicze, mrożonki owoców (głównie truskawek i malin), mleko w proszku itd. Na niemiecki rynek trafia ok. 95 proc. (ok. 15 tys. ton) polskiej produkcji gęsi.

W zakresie produktów mięsnych rynek niemiecki jest dosyć hermetyczny. Na przykład narzucony w 2001 roku przez handel certyfikat dla świeżego mięsa i wyrobów z mięsa QS utrudnia polskim przedsiębiorcom dostęp do rynku.


Źródło: Deutsche Welle http://www.dw.de/dobre-produkty-s%C5%82aby-marketing-niemcy-o-polskiej-%C5%BCywno%C5%9Bci/a-17146094


011013 300x250 Image Banner 300 x 250
Westwing_160x600_season