Targi Słodyczy ISM w Kolonii. Polacy idą za trendem
/31.01.2018/ Polscy producenci słodyczy walczą o zachodniego konsumenta nie tylko jakością produktów i estetyką opakowań. Reagują także nowatorskimi pomysłami na aktualne trendy.
Tegoroczne targi ISM w Kolonii dowiodły kolejny raz, że producenci słodyczy walczą z determinacją o upodobania smakowe konsumentów i skłonność do eksperymentowania w tej branży nie zna granic. Obok tradycyjnych wyrobów dla bardziej konserwatywnych smakoszy niewątpliwym trendem w Kolonii są ciemne odmiany czekolady zawierające różne rodzaje jadalnych alg nori oraz innych dodatków, a także kremy czekoladowe ze sproszkowaną zieloną herbatą i migdałami. Wielu producentów przybyło do Kolonii z szeroką ofertą dla wegetarian proponując produkty bez cukru, tłuszczu i mąki z ograniczoną zawartością soli. Branża reaguje w ten sposób na rosnącą świadomość konsumentów, którzy nie tylko oczekują nowych rozwiązań smakowych, ale żywo interesują się składnikami danego wyrobu oraz ich pochodzeniem.
Strategia małych kroków
Na okazałe stoisko firmy Colian (skupiającej dawne zakłady Jutrzenki, Goplany i Solidarności)
zagląda sporo handlowców. Wyroby czekoladowe pod tymi trzema markami można znaleźć
w niemieckich sieciach supermarketów Rewe i Edeka. Ale -
Jeśli chodzi o aktualne trendy łamania smaków i ograniczania zawartości cukru Colian nie ma na nie odpowiedzi w swojej ofercie. Zajmuje się za to wdrażaniem systemu "fair trade".
Targi w Kolonii oknem na świat
Dla firmy Waweltargi w Kolonii są od 20 lat oknem na świat. Jak podkreśla dyrektor sprzedaży Robert Okoński, produkty Wawelu są obecne prawie w 50 krajach na całym świecie m.in. dzięki kontaktom nawiązanym w Kolonii. Polski producent cały czas poszerza swoją ofertę i obok znanych na całym świecie michałków, kasztelanek, mieszanki krakowskiej, wprowadza też nowe marki m.in. tofflairs.
Silny trend dotyczący składu produktów, rosnącej świadomości konsumenckiej, producent
słodyczy z Krakowa zauważył już jakiś czas temu. -
Rynki strategiczne
Rynek niemiecki i brytyjski są dla firmy Wawel rynkami strategicznymi. W Niemczech firma współpracuje z sieciami handlowymi Edeka, Rewe i Kaufland. Krakowskie wyroby można znaleźć nie tylko na półce etnicznej, lecz także na półce regularnej z innymi słodyczami. Wawel testuje aktualnie w sieci Edeka system sprzedaży cukierków na wagę.
Pierniki toruńskie konkurują z norymberskimi
Na targach słodyczy nie zabrakło w tym roku najstarszego producenta pierników i wafli
w Polsce Fabryki Cukierniczej „Kopernik” z Torunia. W Kolonii firma jest po raz trzeci
z rzędu. Jak zaznacza szef marketingu Jakub Kopczyński, trudno byłoby Kopernikowi
mierzyć się z niemieckim gigantem w tej branży koncernem Lambertz, do którego należy
dzisiaj m.in. producent słynnych pierników z Norymbergii. Ale mało kto wie o wcześniejszej
trwającej stulecia rywalizacji Torunia z Norymbergą w wypieku pierników. Toruńskie
pierniczki "Katarzynki" walczyły o palmę pierwszeństwa z norymberskimi "Elżbietankami".
I chociaż dzisiaj producent z Torunia zaopatruje głównie polski rynek, chętnie -
Źródło: Deutsche Welle http://www.dw.com/pl/targi-